Categories

Sunday, April 26, 2009

4 Istilah Yahudi


Gambaran Jerusalem

Sambungan kepada post yg lalu, kali ini saya akan membicarakan 4 istilah yg mempunyai kaitan rapat antara satu dgn yg lain.Istilah tersebut adalah “The State Of Israel”,”Normalization”,”Palestinian Demands” dan “Arabs Of Israel”.

THE STATE OF ISRAEL

Pertama istilah “The State Of Israel”, ianya merupakan nama yg telah dijadikan media sebagai nama rasmi bg istilah asalnya iaitu “Jewish Entity” atau Gagasan Yahudi. Melalui penamaan ini, hak kenegaraan Palestin telah berpindah kpd Yahudi. Melalui hak kenegaraan, mereka berhak mengambil tanah, mengehadkan penduduk dan macam2 lagi hak lain. Nama Israel juga diambil drpd nama Nabi Yaa’kub alaihissalam, yg jikalau dikaji asal-usul Yahudi yg menetap di Palestin skrg ini,mereka tidak mempunyai pertalian darah malah tidak menuruti apa yg diajar oleh Nabi Yaa’kub sendiri.

Kenapa dinamakan “The State Of Israel” dan bukan Negara Israel sahaja?

Jawabnya “The State” dalam nama Negara haram tersebut ialah merujuk kepada kedudukan Negara tersebut sbg sebahagian daripada “United States Of America”. Ini kerana Negara yg pertama yg mengiktiraf “The State Of Israel” tidak lain tidak bukan adalah Negara Amerika sendiri, dibantu dgn United Kingdom.

NORMALIZATION

Setelah mereka Berjaya menubuhkan Negara haram Israel, mereka memulakan misi utk mencapai kestabilan politik disana melalui proses menundukkan umat Islam disana. Mereka (umat Islam) dipaksa menyerahkan diri kpd Israel sbg jaminan kestabilan dan keamanan mereka. Proses ini mereka namakan “Normalization” atau menjadikan proses “Surrendering” itu sbg perkara yg boleh diterima ramai sebagai amalan biasa dalam mencapai kestabilan. Melalui “Normalization” ini menjadikan mereka yg tidak menyerah diri kpd Israel akan dianggap sbg melawan kebiasaan dan perlu ditentang.

Ini menjadikan dunia melihat bahawa kunci kestabilan di Palestin adalah melalui penyerahan diri pejuang-pejuang Islam di sana.. Perkara ini diulang-ulang di media dunia sebagai cara hypnosis atau “brainwash” masyarakat dunia supaya menerima bahawa Yahudi LaknatuLlah adalah bangsa yg dizalimi! Pejuang-pejuang Islam pula dipanggil pemusnah keamanan!

PALESTINIAN DEMANDS

Palestinian Demands” atau Tuntutan penduduk Palestin. Perkataan sebenar yg sepatutnya digunakan adalah “Palestinian Rights” atau Hak penduduk Palestin.

Terdapat beza yang amat ketara diantara dua istilah ini. Hak adalah sesuatu yang tetap dan tidak boleh diubah mengikut syariah Islam.Hak juga meletakkan seseorang itu berupaya utk menggunakannya atau tidak tanpa perlu syarat2 drpd org lain. Manakala Tuntutan pula hanyalah keinginan dan boleh ditolak atau dibincangkan.

Dengan ini hak memiliki tanah atau rumah di Palestin menjadi hak Yahudi! Dengan ini hak penduduk Palestin utk mendapat tanah atau kewarganegaraan telah dijadikan tuntutan yg padahal merupakan hak mereka sbg penduduk asal Palestin. Hak mereka keatas tanah Palestin telah ditukarkan dgn pampasan dan ini diterima oleh masyarakat dunia sbg keadilan.. Adilkah ini?mengambil hak org lain tanpa izinnya dan menggantinya dgn nilai yg rendah tanpa pilihan drpd pemilik asalnya?

ARABS OF ISRAEL

Ini istilah yg telah digunakan oleh Yahudi utk menggelar penduduk yg tinggal di Palestin sejak tahun penjajahan Yahudi berlaku pada 1948. Usaha ini adalah utk menghapuskan istilah Palestin daripada kamus mereka dan menggantikannya dgn Israel.

Istilah ini juga digunakan utk menunjukkan bahawa orang Palestin merupakan minoriti masyarakat disana yang terdiri daripada pelbagai bangsa dan agama tanpa mempunyai ketaatan kepada perkara yang sama.

Istilah ini digunakan juga utk membenarkan penipuan mereka yang mengatakan bahawa Palestin adalah “A no people land” atau tanah tanpa penduduk. Mereka mendakwa Palestin adalah kawasan yg tidak didiami oleh orang sejak 2000 tahun yang lalu, ketika golongan Yahudi diusir oleh golongan Rom.

Tetapi kebenarannya ialah telah ada penduduk Palestin di tanah Palestin sejak dahulu lagi. Beginilah penipuan Yahudi demi membenarkan misi mereka menakluk dunia.. Lihatlah diskriminasi Yahudi terhadap bukan Yahudi. Adakah kita akan membenarkan mereka terus menipu kita terang-terangan?Tidak!

No comments:

Post a Comment